Швидкісний велетень: тест-драйв нового кросовера BMW XM
BMW XM - новий флагманський кросовер німецької марки із розкішним салоном та надпотужною гібридною установкою. Ми познайомились із цим 653-сильним гігантом та випробував його можливості.
Це найдорожчий і найпотужніший BMW у історії. У цій моделі зібрані всі новітні технології марки. Кросовер кинув виклик розкішним Bentley Bentayga, Aston Martin DBX, Lamborghini Urus та Mercedes-Maybach GLS. Нещодавно його визнали кращим преміальним авто 2024 року в Україні. К нас на тесті - новий BMW XM.
Спочатку - трішки лікбезу. Нетипова назва кросовера вказує на те, що його розробку доручили підрозділу BMW Motorsport, який створює культові заряджені М3 та М5. В останнє там створювали авто з нуля ще в 70-х і це був знаменитий суперкар BMW M1. Своєрідним нагадуванням про це є подвійні логотипи BMW на задньому склі XM - раніше так було лише в М1.
Монументальний і пафосний - дизайн BMW XM
Зовнішність BMW XM - досить нетипова, він виділяється на фоні інших моделей бренду. Його дизайн можна охарактеризувати, як монументальний, пафосний, епатажний. Він може подобатися або ні, проте варто визнати - кросовер справляє враження і одразу опиняється в центрі уваги.
У BMW XM високий рельєфний капот, вигнута віконна лінія, розширені крила та товсті задні стійки. Особливо виразне «лице» кросовера - широка радіаторна решітка з підсвіткою, тоненькі діодні фари у два «поверхи», агресивний бампер. А от ззаду авто має стриманіший вигляд і лише чотири широченні вихлопні труби додають агресії.
Виділитися автомобілю допомагають чорний глянцевий обвіс та золотисті акценти на кузові. А ще в BMW XM 2024 уже в базі йдуть величезні 23-дюймові диски із широченними низкопрофільними шинами розміром 275/35 R23 спереду та 315/30 R23 ззаду.
Новий BMW XM є справжнім гігантом - він лише трохи коротший за семимісний кросовер X7, з яким ділить платформу CLAR.
Розміри BMW XM 2024:
- довжина - 5110 мм;
- ширина - 2004 мм;
- висота - 1755 мм;
- колісна база - 3105 мм;
- маса - 2749 кг.
Царство розкоші - салон BMW XM
Шик і епатаж - саме ці два слова приходять на думку, коли вперше бачиш інтер'єр BMW XM. Він оздоблений найдорожчими і найякіснішими матеріалами - шкірою двох видів, а також замшею, карбоном та алюмінієм. І треба ще постаратися, аби знайти звичайний пластик.
Про стриманість мова не йде - навпаки, доступні екстравагантні комбінації кольорів. Особливої згадки заслуговує стеля з діодною підсвіткою та оригінальним тривимірним візерунком (як не дивно, панорамного даху в ХМ немає).
Компонування салону знайоме по інших сучасних BMW. Кермо, важіль КПП чи перемикачі можна зустріти на BMW X5 або X7.
Як і всі нові BMW, XM отримав вигнутий двосекційний дисплей на передній панелі. Віртуальна панель приладів змінює графіку, залежно від обраного режиму, можна вивести на екран і карту навігації. Покази добре зчитуються, а ще є й проекція на лобове скло.
Мультимедійна система iDrive 8 працює швидко, а її меню неважко розібратися. Її 14,9-дюймовий дисплей, звісно ж, сенсорний, проте зберегли й традиційний круглий джойстик та низку кнопок. А от керувати кліматом можна лише через тачскрін.
Бездротова зарядка смартфонів, роз'єм USB-А та підсклянники (вони доповнені функціями підігріву та охолодження напоїв) прикриті карбоновою кришкою. У салоні вистачає відсіків для дрібного багажу - досить місткий бардачок, великий бокс у передньому підлокітнику, відсік ліворуч від керма, кишені в дверях і спинках крісел.
Просторий і комфортабельний
Водійське місце в BMW XM можна назвати зразковим. Електроприводи кермової колонки та крісла (з пам’яттю налаштувань) дозволяють швидко підібрати зручне положення. Можна відрегулювати і бокову підтримку, і поясничний підпір, а також подовжити подушку.
Водій та передній пасажир потрапляють у обійми ковшеподібних сидінь. Вони не лише фіксують тіло в поворотах, але й надзвичайно комфортабельні. Обов'язковими є підігрів, вентиляція та масаж, обігрівається й кермо. Посадка - не надто висока, за мірками кросоверів: у BMW старалися зробити її більш «спортивною».
А от оглядовість не є сильною стороною BMW XM 2024 - високий капот і товсті задні стійки суттєво її обмежують, та й дзеркала малуваті для такого гіганта. Проте рятують камери кругового огляду з якісною картинкою.
На відміну від схожого за розмірами BMW X7, XM має лише два ряди сидінь. Зате місця ззаду більш, ніж достатньо - навіть двометровий пасажир не скаржився на брак простору для ніг, чи над головою. Правда, крісла не регулюються.
Зате є окремі зони клімату, підігрів дивану та 4 роз'єми USB-C (два з них - в спинках крісел). А ще додаються стильні аксесуари - невеликі подушки.
Багажник не надто великий для таких розмірів - в 527 л. Зате він широкий і оздоблений краще, ніж салони деяких авто. Підлога тут висока і запаски немає, адже внизу схована батарея. Електропривод дверей багажника, звісно є, а от задні сидіння треба складати вручну. У двомісній конфігурації виходить 1820-літровий відсік із рівною підлогою.
Є майже все - комплектація BMW XM 2024
Флагманський кросовер BMW апріорі не може бути бідно оснащений. Безключовий доступ, електропакет, чотиризонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, навігація, потужна акустика Bowers&Wilkins з динаміками навіть у стелі - усе це є вже в базовому BMW XM 2024. Немає хіба панорамного даху. Звісно ж передбачені всі основні системи безпеки - автоматичне гальмування, утримання в смузі руху, контроль «сліпих» зон, розпізнавання дорожніх знаків.
Потужний і гучний - двигун BMW XM
Усі кросовери BMW XM є потужними плагін-гібридами. Тестове авто оснащене 4,4-літровим V8 твін-турбо на 489 к. с. та 197-сильним електромотором. Сумарна віддача гібридної установки складає 653 к. с. та 800 Нм. Навіть для такого важкого авто, як новий BMW XM, це суттєві показники.
Кросовер BMW XM має кілька режимів роботи. Приміром, можна примусово перевести авто на електротягу: заряду батареї ємністю 25,7 кВт-год достатньо, аби подолати 82-88 км зі швидкістю до 140 км/год.
Режим eCharge використовує V8 для зарядки батареї. Її можна підзарядити і від електромережі за три з половиною години - в передньому крилі є роз'єм для під’єднання кабелю.
Основним режимом все ж є гібридний. За замовчуванням електроніка віддає перевагу електромотору - в місті на малих швидкостях працює переважно він, що підходить для щоденної їзди. Проте якщо сильніше надавити на газ чи активізувати режим Sport, то прокидається бензинова вісімка.
Саме в спортивному режимі новий BMW XM найкраще демонструє свої можливості. Під рукою завжди запас потужності, а тяги більш ніж достатньо - після 3000 об/хв відчувається сильний підхват. Відгук на натиснення педалі газу миттєвий, а 8-ступінчастий автомат блискавично перемикає передачі.
Динаміка цього гіганта вражає - при різкому розгоні буквально вдавлює в крісла. Кросовер BMW стартує до сотні за 4,3 с і продовжує легко і невимушено розганятися далі. Швидкість 150 км/год не відчувається, що й недивно - авто здатне розвинути і 250 км/год (а за доплату можна збільшити максималку до 270 км/год). У салоні тихо, адже шумоізоляція на висоті. І лише бензиновий двигун озивається приємним соковитим риком, причому гучність вихлопу регулюється кнопкою.
Тепер поговоримо про витрати пального. Паспортний показник 1,8 л на 100 км в комбінованому циклі вираховується виходячи з того, що більшу частину з цих 100 км авто проїде на електротязі. В реальних умовах у нас вийшло 14-15 л на 100 км в місті, а мінімальний показник під час тесту склав 12 л на 100 км. Враховуючи характеристики авто, це не так і багато.
Як керується новий BMW XM
Звісно, від цього велетня не варто очікувати керованості, як у суперкара, проте новий BMW XM може вразити. Так, недостатня повертаємість дає про себе знати, але цей звір на диво маневрений у місті. Цьому сприяють керовані задні колеса та активний задній диференціал.
Повний привід забезпечує добре зчеплення з дорогою, тому похуліганити не дуже вийде - задню вісь досить важко зірвати в занос. Кермо точне та приємно наповнюється вагою на великих швидкостях.
Як не дивно, кросовер BMW XM не має пневмопідвіски і їзда в кросовері з 23-дюймовими дисками жорсткувата навіть в комфортному режимі адаптивних амортизаторів. Хоча такі налаштування пасують до характеру авто. Звичайно, фізику обманути не виходить і крени в поворотах присутні, але активні стабілізатори дозволяють зменшити їх.
Дуже приємне враження залишають гальма - вони в міру різкі, справляються з важким автом та не втрачають ефективності при частому використання. Є й рекуперативне гальмування, яке працює плавно й прогнозовано.
Цікаво, що параметри двигуна, трансмісії чи підвіски програмувати під себе, а потім швидко обирати збережені налаштування кнопками М1 і М2 на кермі.
Вердикт
Новий BMW XM - авто для екстравертів, які люблять увагу. Великий кросовер є статусною моделлю для прихильників німецької марки, вершиною її лінійки. У нього надзвичайно розкішний салон і чудова динаміка. Гібридна установка робить кросовер швидшим і значно економічнішим, проте і додає ваги, що певною мірою позначається на керованості авто.
Плюси BMW XM:
- розкішне внутрішнє оздоблення;
- просторий салон;
- потужна гібридна установка;
- суттєвий запас ходу на електротязі.
Мінуси BMW XM:
- не найкраща оглядовість;
- жорсткувата їзда без пневмопідвіски.

BMW XM (G09)

Украина, Киев
29.07.2023
Автомобіль купується не з практичної точки зору, а з естетичної для тих кому скучно купувати Туарег, хто має не одне авто, кошти для автопарку. Конкурент G-class, Urus. Іміджеве авто. Власники Геліків читать отзыв